25 august 2015

Identificarea Temperamentului

Alegeţi câte o afirmaţie, care vă caracterizează, din cele 21 de grupe de mai jos, fie A, fie B. Nu alegeţi afirmaţia care aţi dori să vă caracterizeze, ci pe aceea care vi se potriveşte cel mai mult, întrebându-i la nevoie pe cei care vă cunosc. Dacă această condiţie nu este respectată, chestionarul va da rezultate greşite.
 
1.                  A. Sunt foarte impresionat chiar de lucruri mărunte.
                      B. Sunt tulburat numai în situaţii grave, deosebite.

2.                  A. Mă entuziasmez şi mă indignez din nimic.
                       B. De obicei iau lucrurile aşa cum sunt, păstrându-mi calmul.

3.                  A. Când vorbesc, în general mă aprind şi ridic vocea.
                       B. Obişnuiesc să vorbesc calm, aşezat, fără grabă.

4.                  A. Trec adesea fără motiv de la bucurie la tristeţe şi invers.
                      B. Am o dispoziţie egală. Îmi văd de treabă, fără să iau în considerare atmosfera care mă înconjoară.

5.                  A. Uneori de emoţie mă pierd, sunt ca şi paralizat.
                      B. Aşa ceva nu mi se întâmplă. Fac faţă oricărei situaţii.

6.                  A. O ironie mă doare într-atât, încât pur şi simplu amuţesc.
                      B. Cuvintele nu au mare importanţă pentru mine deoarece eu apreciez numai faptele. 

7.                  A. La cinematograf trăiesc din plin ceea ce se petrece pe ecran, mă agit, sunt emoţionat, râd sau plâng.
                      B. Filmul este un simplu joc de umbre pe o pânză. Uneori mă distrează, alteori nu, dar atât.

 8.                 A. Când am timp liber, mă odihnesc, dorm, etc..
                      B. În timpul meu liber studiez, muncesc sau fac sport.

9.                  A. Fac în general eforturi ca să trec de la gând la faptă.
                      B. Este de ajuns să doresc ceva ca să trec imediat la fapte.

10.              A. Decât să fac multe lucruri simple, mai bine gândesc mult, corect şi realizez puţin.
                     B. În general inventez şi organizez mereu câte ceva.

11.              A. În general nu îmi asum riscul. Sunt tentat să ocolesc, să amân, să aştept, deoarece multe se rezolvă de la sine.
                   B. Atunci când am hotărât ceva, nu dau înapoi indiferent de piedicile întâlnite.

12.              A. Fără motive întemeiate nu întreprind nimic. Ar fi o oboseală inutilă.
                   B. Sunt mereu ocupat. Mă enervează să stau şi să nu fac nimic.

13.              A. Prefer să privesc un joc decât să particip la el.
                   B. Îmi place mai mult să particip la un joc decât să privesc.

14.              A. Obosesc foarte repede chiar şi atunci când îmi place munca pe care o fac.
                    B. Am multă putere de muncă, sunt rezistent la efort.

 15.             A. Încep multe lucruri, însă ele rămân adesea neterminate.
                    B. Concep planuri pe termen lung şi în timp le realizez.

16.              A. Îmi schimb adesea părerile atunci când descopăr lucruri neaşteptate, necunoscute.
                    B. Sunt foarte constant în simpatiile şi antipatiile mele.

17.              A. Necazurile reuşesc să le depăşesc repede.
                     B. Rămân marcat, supărat toată ziua şi chiar mai mult atunci când am un necaz.

18.              A. Şi viitorul este important însă eu trăiesc în prezent.
                     B. Prezentul înseamnă prea puţin faţă de trecut şi viitor.

19.              A. Când sunt supărat izbucnesc şi mă descarc.
                     B. Supărările nu se pot descărca. Le aduni în tine şi le suporţi.

20.              A. Mă plictisesc lucrurile şi fenomenele cunoscute, prefer schimbarea.
                   B. Am multe obiceiuri exacte la care ţin mult. Nu-mi place necunoscutul.

21                A. Firea mea deşi deschisă, este un permanent şir de surprize.
                   B. Este greu să mă cunoască cineva bine, fiind o fire reţinută, interiorizată.

Interpretarea rezultatelor
            Număraţi de la punctul 1 la 7, câte răspunsuri aţi ales cu notaţia “A” şi câte cu “B”. Dacă aveţi cel puţin patru de “A” sunteţi emotiv. La cel puţin patru răspunsuri “B” sunteţi nonemotiv.
            De la punctul 8 la punctul 14 număraţi la fel câte răspunsuri “A” şi “B” aţi ales. Cel puţin patru “A” înseamnă nonactiv. Cel puţin patru “B” înseamnă activ.
            Dacă pentru punctele 15 până la 21 aţi ales mai mult de patru “A” înseamnă primar, iar minim patru “B” înseamnă secundar.
            Din combinarea celor şase variante se obţin următoarele tipuri temperamentale:

                        Emotiv + Nonactiv + Primar = NERVOS
                        Emotiv + Nonactiv +Secundar =SENTIMENTAL
                        Emotiv + Activ + Primar = COLERIC
                        Emotiv + Activ + Secundar = PASIONAT
                        Nonemotiv + Activ + Primar = SANGVINIC
                        Nonemotiv + Activ + Secundar = FLEGMATIC
                        Nonemotiv + Nonactiv + Primar = AMORF
                        Nonemotiv + Nonactiv + Secundar = MELANCOLIC

Niciun comentariu: