22 mai 2009

COMERT ELECTRONIC


Odata cu inceputurile Internetului un nou tip de afacere s-a profilat din ce in ce mai pronuntat pe plan international: comertul online. Au aparut nenumarate site-uri si firme care se ocupa cu vanzarile en-gros de produse prin Internet, cu organizarea de lictitatii online, cu furnizarea accesului contracost la pagini cu informatii, intr-un cuvant abordeaza o forma sau alta de comert electronic, un domeniu aflat in plina expansiune. Avantajul comertului online este evident: piata pe Internet creste exponential de la un an la altul. Un site bine lucrat, cunoscut si care ofera produse de calitate la preturi bune va avea mai multi vizitatori, mai motivati si mai inzestrati financiar decat "Consignatia" din coltul strazii.
" Comert electronic sau comert on-line înseamna, în acceptiune "traditionala", utilizarea în retele cu valoare adaugata a unor aplicatii de tipul transferului electronic de documente (EDI), a comunicatilor fax, codurilor de bare, transferului de fisiere si a postei electronice. Extraordinara dezvoltare a interconectivitatii calculatoarelor în Internet, în toate segmentele societatii, a condus la o tendinta tot mai evidenta a companiilor de a folosi aceste retele în aria unui nou tip de comert, comertul electronic în Internet, care sa apeleze - pe lânga vechile servicii amintite - si altele noi.
Este vorba, de exemplu, de posibilitatea de a se efectua cumparaturi prin retea, consultând cataloage electronice "on" pe Web sau cataloage "off" pe CD-ROM si platind prin intermediul cartilor de credit sau a unor portmonee electronice.
Pentru altii, comertul Internet reprezinta relatiile de afaceri care se deruleaza prin retea între furnizori si clienti, ca o alternativa la variantele de comunicatii "traditionale" prin fax, linii de comunicatii dedicate sau retele cu valoare adaugata.
În fine, o alta forma a comertului Internet implica transferul de documente - de la contracte sau comenzi pro forma, pâna la imagini sau înregistrari vocale. "
Deschiderea unui magazin electronic poate ajuta in dezvoltarea afacerii unei firme sau poate deveni o adevarata "durere de cap".
Succesul sau insuccesul depind de stabilirea clara a obiectivelor urmarite la deschiderea magazinului si de planificarea atenta a modului in care activitatea de comert electronic va fi integrata in strategia curenta a firmei si in operatiunile zilnice.
Deschiderea unui magazin electronic presupune mult mai mult decat gasirea unui program potrivit. Inainte de a opta pentru o solutie tehnica sau alta trebuie facut un plan cu ce se vinde si cui, cum se va organiza activitatea etc.
Pentru a fi mai usor am pus la un loc toate resursele de care este nevoie pentru a demara aceasta activitate cat mai rapid si mai eficient:
- consultanta pentru a organiza activitatea
- o solutie tehnica performanta
- servicii de gazduire, promovare si administrare.

Niciun comentariu: