02 iulie 2015

Stresul zilnic nu e pentru tine



     Bazat pe post-ul anterior voi face cateva recomandari:


1. Jacques Salome - Ghid de supravietuire in universul profesional
      
    Titlul spune tot deja. Recunosc ca n-am citit-o pe toata (promit ca o s-o citesc!), dar din primele pagini mi-am dat seama ca sfaturile sunt aplicabile nu numai in spatiul profesional.O varianta la a nu mai gandi negativ ar fi sa-ti faci un obicei din a fi RECUNOSCATOR si sa MULTUMESTI pentru lucrurile bune care ti s-au intamplat. (o mica paranteza: personal, eu as recomanda toata seria cartilor lui Jacques Salome, pentru mine a avut un impact mare si asupra felului cum gandesc si cum privesc lucrurile).


Ghid De Supravietuire In Universul Profesional - Jacques Salome


2. Daniel Kahneman -Gandire rapida, gandire lenta; Dr. Steve Peters- Paradoxul Cimpanzeului
     
     Am pus impreuna aceste 2 carti fiindca sunt interconectate. Pe scurt (si sa nu fie un spoiler), ambii psihologi abordeaza problema gandirii flexibile si cat de corect gandim atunci cand suntem fata in fata cu o problema. Sa iti dau un exemplu: Cand erai in clasa a 4-a, invatatoarea te scoate in fata clasei sa te asculte. Tu spui prostii si colegii incep sa rada de tine. Ce se va intampla cand va trebui sa ti un speech in fata unui auditoriu? Ti-e frica si esti anxios. Cititi aceste 2 carti si iti vei da seama cum sa scapi de acest mod de a vedea problemele.


Gandire rapida, gandire lenta - Daniel Kahneman
            

 3. Spencer Johnson- "Cine mi-a luat cascavalul?'' si "Da sau Nu"
  
      Pe langa titlurile hilare, si povestile fiecarei carti in parte, problema principala din spatele fiecarei carti este una actuala. Am zis ca o solutie pentru a diminua stresul este de a avea o agenda si a-ti seta prioritatile. Ce se intampla daca nu stii care sunt acestea? Sau ti-e frica sa experimentezi ceva nou? Ambele carti sunt usor de citit, in maxim 3 ore le termini.




Niciun comentariu: